Wyszukiwarka
Subskrypcja

Patności PayU – jak w Allegro.

8.5 zł - list polecony priorytetowy - przy przedpłacie /przelew, płatności elektroniczne Przelewy24/.

14 zł - Poczta Polska - Paczka 48h

16 zł - Poczta Polska - Paczka 48h  - przy wybraniu opcji zapłaty za pobraniem.

15 zł - Przesyłka Kurierska INPOST

18 zł - Przesyłka Kurierska INPOST - przy wybraniu opcji zapłaty za pobraniem.

30 zł - Przesyłka Kurierska INPOST - paczki niestandardowe - przy wybraniu opcji zapłaty za pobraniem.

60 zł - Poczta Polska - wysyłka do UE

Światła dzienne DRL LED w kierunkowskazach - Grupa Volkswagen, Skoda, Mercedes, BMW, Audi...

2017-03-29 10:25

 

 

 

 

 

 

Zestaw żarówek LED do zamiany kierunkowskazów

w światła do jazdy dziennej.

 

Zestaw dostosowany do nowych samochodowych z Grupy Volkswagen jak np. VW PASSAT B6, VW Touran, Skoda Octavia II, VW Golf 6 i itp. oraz najnowsze modele Audi, wszystkie modele BMW, Mercedesy ML i itp. ( w najlepszych klasykach :-) typu „Okularnik” filtry nie są potrzebne), Ople Vectra C i itp. oraz najnowsze modele pojazdów marki FORD i wysokiej klasy modele samochodów Peugeot - katalog obejmuje wszystkie pojazdy /głównie produkcji niemieckiej/ wyposażone w sieć pokładową Bordnetz i podobną. 

Najlepiej zadzwoń – poradzimy według naszej najlepszej wiedzy.

 

Pojazdy produkcji japońskiej i itp. stosują inne rozwiązania w zakresie sterowania żarówkami przez komputer pokładowy samochodu i opisane niżej problemy w nich nie występują – przynajmniej w przypadkach nam znanych.

 

Dokładamy wszelkich starań, lecz nie jesteśmy w stanie przetestować wszystkich modeli samochodów i wszystkich konfiguracji oprogramowania komputera pokładowego.

 

Prezentowane rozwiązanie jak na razie sprawdziło się w 100 %, ale nie wykluczamy, że w szczególnych przypadkach mogą pojawić się problemy – o tym w dalszej części.

 

 

 

Zalety stosowania zestawu.

- prosty montaż mechaniczny,
- bez wiercenia, bez przycinania,
- brak ingerencji w linie nadwozia,
- świetny wygląd – światła wyglądają jak fabryczne,
- możliwość dezinstalacji w każdej chwili bez wpływu na sieć elektryczną samochodu,
- oszczędność ksenonów,
- światła w lampach są zamknięte hermetycznie – długa żywotność.

 

 

Uwaga !!!

 

Instalacja wymaga podstawowej wiedzy o elektryce samochodowej. Sugerujemy powierzyć montaż elektrykowi samochodowemu. Zajmie mu to 10 – 15 minut.

 

 

 

Wersja z diodami LED 5730

 

 

Zobacz film jak działają:

 


Zestaw specjalnych żarówek LED wraz z filtrami CAN i automatem do świateł dziennych montowanych zamiast standardowych żarówek w kierunkowskazach, pozwaląjacy na konwersję lamp kierunkowskazów na światła do jazdy dziennej, zachowując oczywiście funkcję kierunkowskazów.

 

 

Zestaw przewidziany jest do samochodów, w których klosze lamp kierunkowskazów są przezroczyste i zastosowane są pomarańczowe żarówki.

 

Przykładowe zastosowanie w lampie z BMW:

 

 

 

Zawartość zestawu :


- zestaw żarówek LED dual kolor do montażu w gniazdach kierunkowskazów,
- filtry – Led Decodery – umożliwiające współpracę żarówek LED z najnowszymi modelami komputerów samochodowych,
- złącza konektorowe do samodzielnego podłączenia elementów zestawu,
- okablowanie,
- automat / przekaźnik – wyłączający światła dzienne po zapaleniu świateł mijania.

 

 

 

Uwagi co do montażu mechanicznego !!!

 

Żarówki LED posiadają specjalny gumowy kołnierz, który mocuje się zamiast standardowej oprawki. Kołnierz żarówki LED zastępujący żarówki standardowe PY21W i P21W jest taki sam.

W przypadku żarówek WY21W kołnierz ma mniejszą średnicę. W 99 % przypadków masz w samochodzie żarówkę PY21W. W niektórych samochodach oprawki mają niestandardowy wymiar i kołnierze żarówek LED mają zbyt małą średnicę. Jak na razie spotkaliśmy się z tym w VW Turanie – niektóre modele i Nissanie QASHQAI. Można sobie z tym poradzić wstawiając gumowy oring, ale musisz być świadomy, że w tych samochodach mogą być problemy z montażem żarówek w gnieździe żarówek kierunkowskazów.

 

Żarówka PY21W / P21W

 

Żarówka WY21W:

 

Uwagi co do podłączenia elektrycznego.

Lampy w wyżej wymienionych pojazdach to lampy zespolone – oznacza to, że oprawki żarówek kierunkowskazów nie posiadają przewodów doprowadzających napięcie do żarówki, lecz jest ono doprowadzono z połączeń w obudowie lampy.
Konieczne będzie wpięcie się z przewodami żarówek w kostkę rozdzielającą napięcie przed lampą – dlatego przyda Ci się pomoc elektryka samochodowego. Brzmi to wszystko bardzo skomplikowane, lecz w rzeczywistości jest dosyć proste.

Uwaga !!!

Zanim zamontujesz na stałe zestaw w samochodzie – sprawdź jego działanie przy prowizorycznym montażu. Koniecznie sprawdź działanie przy zapalonym silniku /wtedy aktywują się niektóre funkcje komputera samochodowego/, przy włączonych światłach mijania, ksenonach i po ich wyłączeniu. Sprawdź działanie świateł awaryjnych. Być może trochę przesadzamy z tym sprawdzaniem, ale lepiej wszystko sprawdzić przed montażem.

 Filtr can bus - led decoder !!!

Kiedy potrzebny jest LED dekoder ?

Po zainstalowaniu reflektora lub żarówki LED występują objawy:

(1) Po włączeniu świateł, reflektor lub żarówka LED miga.

(2) komputer pokazuje błąd reflektora lub żarówki.

(3) Reflektor lub żarówka LED świeci przez chwilę pomimo wyłączenia zasilania.

(4) Jasność reflektora lub żarówki LED jest zmniejszona niż przy bezpośrednim podłączeniu do źródła zasilania np. akumulatora.

Jakie są funkcje LED dekoder CAN BUS ?

(1) W przypadków samochodów produkowanych w Niemczech np. Audi, BMW, Skoda, Mercedes:



W przypadku tych samochodów system CANBUS włącza się po uruchomieniu silnika. Często problemy nie są zauważane po montażu i zasilaniu z akumulatora i pojawiają się po uruchomieniu silnika. W tym przypadku konieczny jest elektroniczny LED Dekoder komunikujący się z głównym komputerem samochodu co do stanu żarówek. Niektóre niemieckie systemy CANBUS sprawdzają również moc pobieraną przez żarówki. W przypadku poboru mniejszej mocy przez żarówki LED może być konieczne zastosowane filtru opartego na rezystorze, który zwiększa pobór prądu żarówki LED do wielkości akceptowalnej przez komputer.



(2) Impulsowe zasilanie żarówek



Niektórzy producenci samochodów, głównie niemieckich, stosują impulsowe zasilanie żarówek. Technologia ta stosowane jest w celu zmniejszenia ilości ciepła wydzielanego przez żarówki halogenowe / coraz mniejsze lampy/, próby zwiększenia ich żywotności oraz kontroli ich stanu przez system CANBUS. W tym przypadku, żarówki zasilane są napięciem modulowanym przez komputer samochodu. Napięcie jest wyłączane na ok. 2 ms co nie wpływa, z uwagi na bezwładność cieplną na widoczność światła z żarówki halogenowej. W przypadku żarówki LED może zaistnieć sytuacja, że żarówki LED mogą migać, a następnie zostaną wyłączone. W takim przypadku konieczne jest zainstalowanie dodatkowego LED dekodera.

 

 

Uwaga !!!

 

Jeżeli sprawdzasz działanie zestawu na zasilaczu – niech to będzie zasilacz stabilizowany a nie prostownik. Nie wszystkie zasilacze mają wydajność prądową rzędu ok. 2 A potrzebną do zasilenia obwodu kierunkowskazów. Najlepiej sprawdź zasilając z akumulatora, potem po włączeniu silnika.

 

Etapy podłączenia:

Rozdziel etapy podłączenia na małe kroki.

I – Sprawdź czy żarówki pasują rozmiarowo do gniazda standardowych oprawek.

II – Podłącz prowizorycznie według schematu jak dalej, poza instalacją samochodu i sprawdź, czy wszystko działa.

III – Podłącz obwód kierunkowskazów do instalacji samochodu i sprawdź czy wszystko działa przy zapalonym silniku, włączonych światłach mijania lub ksenonach i itp.

IV – Podłącz układ przekaźnika/automatu i sprawdź czy prawidłowo steruje pracą świateł dziennych. Światła dzienne są całkowicie odseparowane od układu elektrycznego samochodu. Jeżeli coś nie działa – sprawdź połączenia.
V – Sprawdź działanie całego układu i najlepiej prześlij nam filmik z telefonu :-).

 

 

 

 

Rozdziel etapy podłączenia na małe kroki.

I – Sprawdź czy żarówki pasują rozmiarowo do gniazda standardowych oprawek.

II – Podłącz prowizorycznie według schematu jak dalej, poza instalacją samochodu i sprawdź, czy wszystko działa.

III – Podłącz obwód kierunkowskazów do instalacji samochodu i sprawdź czy wszystko działa przy zapalonym silniku, włączonych światłach mijania lub ksenonach i itp.

IV – Podłącz układ przekaźnika/automatu i sprawdź czy prawidłowo steruje pracą świateł dziennych. Światła dzienne są całkowicie odseparowane od układu elektrycznego samochodu. Jeżeli coś nie działa – sprawdź połączenia.
V – Sprawdź działanie całego układu i najlepiej prześlij nam filmik z telefonu :-).

  

 

 

 

  

 

 Światła dzienne wlączane są po podaniu dodatniegio napięcia na dodatkowy kabelek zasilania. Z uwagi na wymóg aby światła do jazdy dziennej wyłączały się po zapaleniu świateł mijania konieczne jest zainstalowanie automatu - przekaźnika, który jest w zestawie.

 

Czarny kabel podłączamy do miejsca w instalacji elektrycznej samochodu, gdzie pojawia się dodatnie napiecie po przekręceniu kluczyka.

Czerwony kabel podłaczamy do (+) postojówek - po włączeniu świateł mijania dodatnie napięcie wyzwoli zadziałanie przekaźnika i wyłączy światła do jazdy dziennej.

Kierunkowskazy będą działać normalnie, gdyż zasilane są z gniazd żarówek kierunkowskazów. 

Kabelki odpowiedzialne za zasilanie światła białego do jazdy dziennej, podłączamy za pomocą załączonej przedłużki do automatu świateł dziennych - kabel biały.

Pamiętajmy aby dokładnie zaizolować połączenia !!!

 

 Dane techniczne:

Żarówki LED - światła do jazdy dziennej DRL + kierunkowskazy
. Rodzaj: PY21W / BAU15S
 Moc: 2 x 10 W
. Napięcie zasilania:12-14 V DC
. LED Chip: 5730 SMD
. Ilość diod LED : 20 sztuk
. Emisja światła: 360 stopni
.

Jasność zestawu: 1000 LM

Kolor swiatła: Białe - DRL 5500K / pomarańczowe kierunkowskazy

  

Filmiki z Youtube:

 

 

 

 

 

 

Facebook