Wyszukiwarka
Subskrypcja

Patności PayU – jak w Allegro.

8.5 zł - list polecony priorytetowy - przy przedpłacie /przelew, płatności elektroniczne Przelewy24/.

14 zł - Poczta Polska - Paczka 48h

16 zł - Poczta Polska - Paczka 48h  - przy wybraniu opcji zapłaty za pobraniem.

15 zł - Przesyłka Kurierska INPOST

18 zł - Przesyłka Kurierska INPOST - przy wybraniu opcji zapłaty za pobraniem.

30 zł - Przesyłka Kurierska INPOST - paczki niestandardowe - przy wybraniu opcji zapłaty za pobraniem.

60 zł - Poczta Polska - wysyłka do UE

Interefejsy OBD2

Co to jest OBD II ?

 

Skrót OBDII powstał od angielskiego terminu On-Board Diagnostic level 2.

OBDII jest systemem diagnostyki pokładowej zgodnym z odpowiednimi normami ISO i SAE.  Standard OBD II ujednolicił system komunikacji urządzeń diagnostycznych z komputerem pokładowym samochodu.  Niezależnie od marki samochodu, system OBII pozwala urządzeniom diagnostycznym podłączyć się i odczytać dane z komputera i dokonywać modyfikacji jego ustawień.

 

Oprócz standardu komunikacji system OBDII zawiera zestaw procedur diagnostycznych pozwalających możliwie wcześnie wykrywać usterki w podzespołach objętych monitorowaniem OBD II.

 

Jak rozpoznać czy auto jest zgodne ze standardem OBDII ?

 

System OBDII obowiązkowo posiadają auta:

·         sprzedawane po 1 stycznie 1996 w USA

·         sprzedawane po 1 stycznia 2001 w Unii Europejskiej

·         sprzedawane po 1 stycznia 2002 w Polsce

·         auta z silnikiem diesla sprzedawane po 1 stycznia 2003

 

Samochody sprzedawane wcześniej mogły posiadać system OBDII, ale nie było to dla producentów obowiązkowe.

 

Jeżeli masz więc auto wyprodukowane po datach jak powyższej, musi mieć ono system OBDII na pokładzie.

 

Samochody wyposażone w system OBDII posiadają charakterystyczne 16-pinowe złącze, zdarzają się jednak pojazdy pochodzące z okresu przejściowego, które pomimo posiadania złącza 16-pinowego nie posiadają systemu OBDII.

 

Samochody posiadające standard OBDII posiadają również co najmniej jedną sondę lambda /najczęściej dwie/ w celu kontroli poziomu zanieczyszczeń spalin.

 

Informacja o wyposażeniu samochodu w system OBDII znajduję się również na naklejce pod maską przy chłodnicy. W górnym prawym rogu można odczytać informację o certyfikacie OBDII.

 

System OBDII pozwala na ciągłe odczytywanie stanu różnych czujników takich jak:

·         Status układu paliwowego

·         Obliczona wartość obciążenia

·         Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku

·         Długoterminowa korekta czasu wtrysku

·         Kąt wyprzedzenia zapłonu

·         Temperatura zasysanego powietrza

·         Przepływ powietrza (odczyt przepływomierza)

·         Ciśnienie paliwa

·         Ciśnienie w kolektorze dolotowym

·         Prędkość obrotowa silnika

·         Prędkość pojazdu

·         Położenie przepustnicy (TPS)

·         Ilość i położenie sond lambda

·         Odczyty z sondy lambda (napięcie)

·         Temperatura płynu chłodzącego

·         Ciśnienie atmosferyczne

·         Napięcie ECU

·         Inne informacje …

 

Facebook